Бактерії жертвують собою, щоб захистити колонію від антибіотиків

0
319

Незважаючи на свої крихітні розміри, бактерії неймовірно хитрі. Щоб захистити себе і свою колонію від впливу антибіотиків, вони можуть перечекати небезпеку будучи в сплячці, або ж розвинути генетичну стійкість до препаратів.
Дослідники з каліфорнійського університету в Нортріджы виявили ще одну захисну стратегію небезпечних бактерій — деякі з них можуть взяти удар на себе і померти, щоб інша колонія залишилася неушкодженою.
Щоб довести це, дослідники взяли колонію кишкової палички і піддавали її атаці антимікробних пептидів під назвою LL37. Ці пептиди природним чином виробляються людською шкірою і органами для захисту від зовнішніх бактерій. Щоб побачити, як вони пересуваються між бактеріями, дослідники пофарбували їх у світиться зелений колір.
Вчені помітили, що в колонії виявилася невелика група бактерій, яка взяла на себе найбільший удар. Ця група, зрозуміло, швидко загинула, але дала іншим бактеріям можливість жити і розмножуватися. По суті, вона пожертвували собою заради блага всієї колонії.
Бактерии жертвуют собой, чтобы защитить колонию от антибиотиков наука
Щоб упевнитися в своїх висновках, вчені не стали обмежуватися фізичними дослідами. Вони розробили математичну модель з різною кількістю бактерій і дозою антимікробного засобу було виявлено, що при поглинанні молекул бактерії дійсно вмирають, а зростання решти хоч і сповільнюється, але продовжується.
За словами співавтора дослідження Саттара Тахер-Араги, нове відкриття стало причиною виникнення безлічі питань. Ретельно вивчивши поведінку бактерій, вчені сподіваються розробити більш дієві препарати, які передбачають всі стратегічні ходи хвороботворних мікробів.