Для чого в СРСР побудували 24-колісний «МАЗ-7904»

0
280

У період Холодної війни СРСР не шкодував коштів і ресурсів для розвитку ядерного потенціалу. Так, на початку 1980-х років Мінський автомобільний завод розробив гігантський 24-колісний вантажівку, призначений для транспортування і запуску міжконтинентальних ракет. Його розміри досі вражають уяву.

У 1983 році на Мінському автомобільному заводі (МАЗ) було створено експериментальне транспортний засіб особливого призначення «7904». У цьому ж році апарат був відправлений на космодром Байконур для подальших випробувань. Гігантський вантажівка призначався для використання у програмі «Енергія-Буран» для транспортування впали космічних уламків і отсоединившихся космічних ступенів ракет. На шасі МАЗ-7904» був встановлений двигун від морського судна потужністю 1500 л. с.
Для чего в СССР построили 24-колесный «МАЗ-7904» война и мир
МАЗ-7904.
Експлуатація комплексу МАЗ-7904 дала передумови до подальшого створення шасі на модель МАЗ-7906 в рамках вже нового проекту — «Цілина-2». У 1984 році на заводі МАЗ виготовили два зразка МАЗ-7906 з шістнадцятьма колесами, а через рік з’явився вже 24-колісний МАЗ-7907. На початку 1980-х років були випробувані обидві версії шасі наземного транспортного засобу вантажопідйомністю до 140-150 тонн. Колеса виробництва компанії Bridgestone мали діаметр 2,8 метра.
Для чего в СССР построили 24-колесный «МАЗ-7904» война и мир
Гігантські розміри.
Розміри МАЗ-7907 воістину вражаючі: довжина — 32 м, ширина — 6,8 м, висота — 4,5 м. Головною особливістю вантажівки стало використання газотурбінного силового агрегату потужністю 1250 л. с., який розташовувався в передній частині шасі. Двигун працював на електрогенераторі VSG-625, передавав енергію через трансмісію на 24 електродвигуна (по 30 кВт кожний).
Для чего в СССР построили 24-колесный «МАЗ-7904» война и мир
Габарити.
МАЗ-7907 мав досить складну, але ефективну трансмісію з 24 провідними колесами. Особлива конструкція шасі і величезні колеса дозволяли вантажівці пересуватися по бездоріжжю з максимальною швидкістю 25 км/год інформації Novate.ru, маса самого вантажівки була практично 65 тонн, а разом з ракетою на борту перевищувала 200 тонн. Це єдине в своєму роді транспортний засіб з 24 провідними колесами, 16 з яких могли повертатися.
Для чего в СССР построили 24-колесный «МАЗ-7904» война и мир
МАЗ-7907.
Проект «Цілина-2» був запущений в кінці 1970-х років. Перше шасі для рухомого ракетного комплексу розробили на Мінському автомобільному заводі в 1982 році. Всі роботи трималися в найсуворішому секреті, і навіть сьогодні ви навряд чи дізнаєтеся подробиці його створення. Рухливий комплекс повинен був перевозити 104,5-тонну ракету «Молодець» довжиною 22,6 метра. Не тільки транспортувати, але і витримувати її запуск.
Вантажівка в першу чергу призначався для їзди в умовах бездоріжжя. Шасі «7907» і «7906» успішно пройшли перевірку. Випробувальні групи, які змінювали один одного кожні сорок днів, виїжджали на полігон, долаючи кілька контрольних точок. Стислі терміни і висока інтенсивність програми тестування вимагали участі великої групи заводських фахівців: А. Савіна, Ф. Цурпо та ін. Під час перевірок виникали різні проблеми, які вирішувалися військовим шляхом — прямо на місці.
Для чего в СССР построили 24-колесный «МАЗ-7904» война и мир
МАЗ на випробуваннях.
МАЗ-7907 транспортувався на Байконур для випробувань в суворій секретності. На космодромі загадкова історія ракетного комплексу обривається. Чому вантажівки МАЗ так і не були введені в експлуатацію, залишається загадкою. У 2006 році два МАЗ-7907 були відправлені назад на завод в Мінськ для подальшої реставрації. Далі їх планувалося виставити в музеї військової техніки, але цього так і не сталося.
Дякую