Може iPhone зникнути?

0
229


Ми зараз поговоримо не про якісь трюки чи фокусі, а про об’єктивні обставини.Ви не можете не знати «пригоди» китайських гігантів ZTE і Huawei на американському ринку. Там все дуже складно, незрозуміло і вже далеко не безперечно.
І все-таки між історіями з ZTE Corp і Huawei Technologies є велика різниця. Якщо першу американці просто роздягнули догола (згадайте штраф в $ 2 млрд., і загроза заборони купувати американські чіпи), то другу — хочуть за всяку ціну знищити.
Чому це відбувається і як це пов’язано з iPhone?
Так, тимчасова заборона на постачання чіпів Qualcomm поставив ZTE Corp на грань катастрофи і оголив залежність Піднебесної від ряду американських технологій. У той же час лідер КНР Сі Цзіньпіна закликав китайські компанії активізувати дослідження та розробки, щоб забезпечити науково-технічні прориви. Так з’явилася промислова дорожня карта «Зроблено в Китаї: 2025 рік», презентація якої викликала у Сполучених Штатах справжню істерику.
Вашингтон моментально звинуватив китайців в промисловому шпигунстві. Знову повною мірою проявився науковий та інженерний шовінізм, перехідний в зоряно-смугастий манію величі.
Схоже, Huawei Technologies є тією самою корпорацією, яка повинна провести імпортозаміщення американської продукції, критично важливою для китайської електронної промисловості.
Зазначимо, що згідно зі списком, опублікованим в листопаді 2018 року, близько третини з 92 основних постачальників Huawei є фірми із США. Приблизно таку ж інформацію надав інвестиційний банк Goldman Sachs. За його відомостями, в Штатах знаходяться 8 з 20 найбільших постачальників з найвищим рівнем впливу на Huawei.
Якщо ж представити на хвилину, що програма «Зроблено в Китаї: 2025 рік» реалізована, то виникає закономірне питання: що буде з продукцією компанії Apple, вуха якої стирчать за розслідуванням ФБР?
Может ли iPhone исчезнуть? технологии
Є всі передумови прийдешніх змін, дуже небезпечних для Америки і її науково-технологічної гегемонії. За даними дослідницької фірми IDC, компанія Huawei опинилася на другому місці в світі по продажах смартфонів, поступаючись Samsung і випереджаючи Apple (дані за 1-е півріччя 2018 року). А Xiaomi Corp і Oppo зайняли 4 і 5 місця.
«Не всі знамениті бренди смартфонів були однаково успішними (у минулому році — авт.), — зазначив Керанджит Каур, старший менеджер IDC. — Але ті, хто досягли успіху усередині Китаю, мали хороші результати і на світовому ринку».
І справді, продажі iPhone в КНР в четвертому кварталі 2018 року впали на 22%, сумарно китайських брендів — на 11%. Але реалізація продукції Huawei, навпаки, збільшилася на 23%. Це явище відображає, з одного боку, посилення жорсткої конкуренції в умовах перенасичення ринку, з іншого — очікування пристроїв з мобільним зв’язком стандарту 5G.
Відзначимо, що попит на мобільні телефони під китайськими брендами подвоювався щороку в період 2010-2012 рр. р., коли впроваджувалася мобільний зв’язок стандарту 3G. Потім відбулося деяке уповільнення, яке було викликано жорсткою протидією з боку США, незадоволених успіхами компаній з КНР. Справа в тому, що якість китайських смартфонів зростало швидше, ніж збільшувалося їх ціна, а в американців — навпаки.
В результаті сталося те, що зараз спостерігається на світовому ринку смартфонів. Щоб зрозуміти ці зміни, китайські продавці продукції Apple опитали своїх клієнтів, які традиційно купували iPhone, але перейшли на бренди «Made in China». Прозвучали приблизно такі відповіді:
«iPhone стає все більш недоступними, якщо його порівнювати з тим же Huawei, стає ясно, що американці роблять класний смартфон, але він не коштує своїх шалених грошей».
«Нерозумно віддавати 1000 доларів за те, що через рік застаріє і не набагато краще того, що коштує 300 баксів».
Может ли iPhone исчезнуть? технологии
Подібне спостерігається і в Росії. В 2018 році за кількістю проданих смартфонів перше місце по продажах зайняв Samsung, друге Huawei і його суббренд Honor, а Apple виявився третім. Причому, росіяни найчастіше купували не найкрутіші новинки iPhone XS, iPhone XS Max і iPhone XR, а «старенькі» моделі 2016 року iPhone SE і iPhone 7, і навіть «стародавній» iPhone 6s (2015 рік).
Попит росіян на старі моделі говорить про певну нерозбірливості в характеристиках — головне «щоб на корпусі красувалося откусанное яблучко». Втім, айфонная брендоманія була характерна і для китайців аж до 2017 року, але вони нею, як і жителі багатьох інших країн, поступово перехворіли. Таким чином, компанії Apple доведеться знизити ціну хоча б до рівня Huawei (що навряд чи можливо), або змиритися з втратою частини ринку у багатьох країнах.
Якщо ж КНР реалізує «Зроблено в Китаї: 2025 рік», то імперія Джобса опиниться під потужним ударом. Саме тому, США хочуть убити свого конкурента, поки той не став твердо на ноги.
Але чи немає у вас відчуття, що вони вже запізнилися?