Вишнівка, що змінила бабу: огляд Jawa 350 634-01

0
268

У грудні 1973 року в Радянський Союз прийшла перша партія (500 штук) новітніх чехословацьких мотоциклів Jawa 350 typ 634-01. Сучасна модель прийшла на зміну застарілої «старенькій», хоча ще приблизно рік вони вироблялися і продавалися паралельно.
Мотоцикл спочатку створювався з прицілом на неосяжний ринок СРСР з його слабо розвиненою мережею якісних асфальтованих доріг, тому перед інженерами і конструкторами ставилися конкретні завдання і вимоги: надійність, витривалість, прохідність. невибагливість, простота обслуговування і ремонту. Техніка повинна була відповідати суворим запитам не лише жителів великих міст, а й мотоциклістів з віддалених регіонів та сільської глибинки.



При розробці рами за основу була прийнята конструкція відмінно зарекомендували себе спортивних моделей Jawa, призначених для найважчих шестиденних мотосоревнований. Її зробили здвоєною, закритого типу, здвоєного типу — з труб круглого перерізу. Така конструкція в поєднанні з колесами збільшеного (з 16 до 18 дюймів) діаметра зробили мотоцикл більш універсальним і краще пристосованим для грунтових доріг і легкого бездоріжжя.

Мотоцикл має барабанні гальма діаметром 160 мм. На передньому колесі застосована двухкулачковая конструкція, що істотно підвищує ефективність гальмування.


Двигун 350-ки» принципово не змінився: 2-тактний, з двома чавунними циліндрами в ряд. У порівнянні з попередницею потужність зросла на 4 л. с. — до 22 конячок. Циліндри і головки отримали більш розвинене ребра, з’явився голчастий підшипник без сепаратора у верхній головці шатунів і сепараторный голчастий підшипник в нижній, подвійна ланцюг моторної передачі. Мастило середнього підшипника колінчастого вала здійснювалася через шприц-маслянку (кожні 10000 км).



Максимальна швидкість «Яви» 634-01 в одиночному варіанті становить 130 км/год. Параметри розгону від 0 до 100 км/год в ті роки зазвичай не вказували, але цей мотоцикл вважався досить спритною технікою. Правда, в тому ж 1974-му році в чехословацькій моделі з’явився сильний конкурент вітчизняного виробництва: не менш легендарний Іж Планета-Спорт. Брутальний і молодіжний «ПээС», що має в своєму арсеналі 32 л. с., з легкістю йшов від Jawa на світлофорах. Зате «вишнівка» брала своє аспекти надійності, культури ходу і загальної збалансованості.


Бак вміщує 16,2 літрів, що при контрольному витраті палива (суміш бензину з маслом) в 4 л/100 км дозволяє проїхати без заправки понад 400 кілометрів.


Споряджена маса такої «Яви»-одинаки становить 155 кілограм, при цьому вантажопідйомність машини досягає 180 кг (2 дорослих наїзника).

Зовнішній вигляд 634-01 разюче відрізнявся від «старушки» 360-00: на зміну плавним округлих лініях і прийшли рубані форми 70-х, але тоді це було в моді.

У 1976-му році подібна Jawa 634-01 коштувала рівно 950 радянських рублів (з коляскою — 1360 рублів). Для порівняння: CZ-472 оцінювався в 850 рублів, за Іж Юпітер-3 просили 740 «дерев’яних», а Планета-3 і зовсім обходилася в скромні 650 рублів. На вершині тодішнього пропозиції «одинаків» знаходився вже згаданий Іж Планета-Спорт: рівно 1000 рублів.


Даний екземпляр був знайдений спочатку у комплектному стані, але з пристойним пробігом — понад 70 тисяч кілометрів. Апарат був розібраний до останнього болтика і пройшов всі стадії реставрації: піскоструй, фарбування, капремонт двигуна, перехром, перешиття сидіння і так далі.

Реставратор намагався по-максимуму використовувати оригінальні запчастини та комплектуючі зі старих запасів. Наприклад, були знайдені абсолютно нові пульти, задній стоп, амортизатори. З «новосправи» тут тільки глушники, сучасна гума Mitas в заводському розмірі, ручки і гумки на підніжках.