Пилатусбан — найкрутіша залізниця у світі

0
76

Пилатусбан вважається самої крутий залізницею в світі. Весь маршрут від міста Альпнахштадт до вершини гори Пілатус поїзд проходить за півгодини, роблячи пару зупинок по дорозі. Найнебезпечнішу ділянку залізниці Пилатусбан — в кінці, коли поїзд в’їжджає в тунелі, а туристи судорожно втискаються в крісла.
Ось тут починається справжній швейцарський екстрим.

Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Пілатус — це гірський масив в Швейцарських Альпах, одне з тих місць, де «треба побувати». Дістатися до вершини гори можна трьома способами: за зубчастою залізницею (з Alpnachstad), по канатній дорозі (з Kriens) або пішки. Будь-який з способів підйому залишить незабутні враження, головне — вгадати з погодою. А вона тут перемінна — дощ може змінити сонячну погоду без попередження, і навпаки. І це деколи по кілька разів за день.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Пилатусбан — стара залізниця, її відкриття відбулося в 1889 році, а в 1937-му вона була електрифікована.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Будівництво залізниці здійснювалося за проектом інженера з промовистим прізвищем Едуарда Лохера. Цікавий факт, що, коли він запропонував проект конструкції з двома горизонтально рухомими зубчастими колесами, його назвали диваком. Сьогодні ж система Locher — одна з поширених конструкцій зубчастих зачеплень на залізницях.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Для довідки: зубчаста залізниця — рейковий вид транспорту, моторні вагони (або локомотив) якого оснащені одним або кількома зубчастими колесами. Вони включаються під час руху. Між звичайними рейками покладена зубчаста рейка, з якою зчіплюється зубчасте колесо локомотива (або вагонів). Така технологія забезпечує краще зчеплення з рейками при підйомах на ухилах до 16% і більше (для сухих умов) і до 14% (при вологих умовах).
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
В даний час в світі налічується більше 150 зубчастих залізниць. Експлуатуються постійно (взимку і влітку) — близько 60 доріг. 50% всіх діючих доріг припадає на Швейцарію.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
У цієї країни самий тривалий досвід експлуатації таких доріг, самий сучасний рухомий склад власного виробництва і самі круті дороги (28% і 48% ухилу). Крім того, швейцарські дороги в більшості своїй прибуткові та рентабельні.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Похвалитися зубчастими дорогами також можуть Австрія, Німеччина, Угорщина і ряд латиноамериканських країн (Бразилія, Венесуела, Чилі).
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Використовують їх як спосіб переміщення по туристичних маршрутах у гірській місцевості або як міський пасажирський транспорт (наприклад, у Будапешті, Цюріху або Штутгарті). На території Росії зубчасті залізні дороги відсутні.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
По маршруту Пилатусбан курсують 10 вагонів місткістю 40 осіб кожен. Максимальна пропускна здатність дороги — 340 чоловік в годину. Середня швидкість руху — 9-12 км/ч.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Всередині вагонів чистота і інтер’єр в стилі 50-х років минулого століття. В очі відразу кидаються ручні склопідйомники і напис «Не висуватися з вікон». Це важливо — є ділянки дороги, де, витягнувши руку з вікна, можна зірвати гірські квіточки або доторкнутися до скелі.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Сидіти у вагоні потрібно обличчям до вершини Пілатус. З лівого боку — пейзажі гір, скель, луків, лісів, а з правої до них додається приголомшливий вид на озера і населені пункти.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Ну і навколо, як і по всій Швейцарії, чути дзвін дзвіночків пасуться корів. Ті, кому цікавий процес управління поїздом, можуть сісти в перший вагон і спостерігати за роботою машиніста.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
30 хвилин у дорозі пролітають миттю. За маршрутом поїзд робить нетривалі зупинки.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Одна з них, на станції Amsigen, триває пару хвилин — тут у фермерів можна купити сир. Але не як в Росії — з вікна поїзда або на пероні, а пройти в будиночок, продегустувати сир. Тільки поїзд дегустаторів не чекає, їм доведеться добиратися на наступному за розкладом поїзді.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Завершальний відрізок маршруту самий захоплюючий — це проїзд через тунелі, видовбані в скелях, це ті самі ухили в 48%, це обриви в десятки метрів заввишки в метр від поїзда.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
У голові відразу виникає питання: «Як довго ми будемо летіти, якщо відмовлять гальма?» Жарт! Думки про інше — не упустити б фотокамеру і не б зламати шию при в’їзді в черговий тунель. Єдиний мінус від поїздки по дорозі, на який, втім, не звертаєш уваги, — це шум зубчастих коліс.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
На вершині гори Пілатус Кульм чого тільки немає — готелі, ресторани, кафе, сувенірні магазинчики, відкриті та криті оглядові майданчики і п’ять пішохідних стежок з перепадом висот до 60 м.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Чим зайнятися: роздивлятися пейзажі за вікном і клацати затвором фотоапарата під час поїздки на поїзді по залізниці Пилатусбан.
Як дістатися: Альпнахштадт знаходиться біля підніжжя гори Пілатус. Дістатися до Альпнахштадта можна на поїзді з Люцерна (близько 30 хвилин) або на поромі від причалу №2 (1 година).
Екіпірування: незважаючи на спокусу простягнути руку і зірвати альпійський квітка, висовуватися з вікна не можна.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Інфраструктура: поїзд складається з 10 вагончиків.
Як поліпшити враження: вийти на одній з проміжних зупинок і купити сиру у місцевих фермерів. Правда, тоді доведеться затриматися і сісти вже на наступний поїзд.
Вартість входу: 68 швейцарських франків.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Графік роботи: з 8:10 до 17:50. Назад останній поїзд іде в 18:45.
Де переночувати: у місті Люцерн або в готелі на вершині гори Пілатус.
Що привезти на пам’ять: сир від місцевих фермерів, безліч фотографій та вражень.
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм
Пилатусбан — самая крутая железная дорога в мире автотуризм