Megola. Легендарний мотоцикл з двигуном в передньому колесі

0
323

Мотоцикл з приводом на переднє колесо – сам по собі дивовижна річ, а з карбюраторним мотором, розташованому прямо в передньому колесі, навіть сьогодні здається дуже сміливим рішенням. Що і говорити про початок минулого століття, коли кілька талановитих німецьких інженерів створили «Меголу»…

Ідея встановлення роторного поршневого мотора на мотоцикл належала Фрідріху Коккерелю, інженеру і власнику невеликої фірми, що випускала на початку минулого століття простенькі мопеди. Незважаючи на гострий дефіцит будь-яких матеріалів, розореної Першою світовою війною Німеччини, Коккерель був одержимий ідеєю створення мотоцикла з звездообразным, авіаційним двигуном, подібним до того, що був на літаку Fokker Dr.I.
Спочатку інженер створив невеликий трициліндровий мотор, і намагався прилаштувати його до заднього колеса. Двигун чотиритактний, клапани працювали через штовхачі. Це був 1918 рік, збереглося архівне фото мотоцикла, хоч і в поганому якості.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
Подальша розробка була куди цікавіше. У проект «Мегола» входили інженери Ландграф і Коккерель, фінансову підтримку надавав хтось Мейкснер. За однією інформацією, це був австрійський актор Карл Мейкснер. Власне, назва «MeGoLa» і сталося з перших двох літер прізвищ трьох його творців, причому для кращого звучання Cockerell писав своє прізвище як Gockerell.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
Так от, в 1921 році публіці був представлений абсолютно новий мотоцикл, у якого п’ятициліндровий мотор знаходився прямо в передньому колесі. Ось як виглядає ця конструкція.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
На відміну від традиційних моторів, у нього нерухомої деталлю був колінвал, навколо якого оберталася блок циліндрів разом з колесом. Об’єм двигуна дорівнює 640 см3, його потужність – 14 к. с.
По праву сторону цього моторного колеса розташований карбюратор «Pallas», горюча суміш від нього йшла в циліндри через кільцевий канал в картері і систему патрубків, що йдуть до циліндрів. Бензин в карбюратор надходило самопливом з бачка.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
Ліворуч теж був бачок, тільки вже для масла, а в районі маточини знаходиться масляний насос системи змащення двигуна. Особливість мотора в тому, що масла він «їсть» не менше, ніж бензину, незважаючи на те, що він чотиритактний. Масло під тиском від насоса йшло по трубках до всіх навантаженим частин, що труться деталей, після чого, відлітало в трубу в прямому сенсі слова. На бачку є ще і важільний насос для перекачування масла перед запуском. Датчик тиску масла – дуже важливий тут прилад, навіть важливіше спідометра, він сигналізував, що з насосом все в порядку, масло в системі є. Ну, або навпаки. Другим приладом був спідометр і дві контрольних лампочки, більше приладів немає.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
У верхній частині головок циліндрів видно пробки, відкрутивши які можна було дістатися до клапанів. До речі, спиці диска розташовані так, що навіть зняти циліндри можна, не знімаючи колеса. Це значно спрощувало обслуговування мотора.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
Ось так цей кумедний агрегат виглядає в розрізі.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
1 циліндр двигуна, 2 колінвал, 3-редуктор, 4 масляний насос і його привід, 5 магнето, шатун 6, 7 поршень, 8 свічка, 9 токоподводящая пластина до свічки, 10 клапан, 11 пружина клапанів, 12 вилка, 13 втулка контактна, струмопровідна, 14,15 пластина кулачкова і важіль управління нею, 16, 17 впускний і выпуской колектори.
З трансмісії лише простенький планетарний редуктор, що передає крутний момент від обертового блоку циліндрів прямо на колесо. Постійне зачеплення, немає навіть зчеплення, тобто, для зупинки треба було не тільки користуватися гальмами, яких на мотоциклі було аж 2 типу – барабанний з приводом від педалі, і ручний – стрічковий, але і заглушити мотор. Гальмами обладнано тільки заднє колесо.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
Для запуску двигуна треба було пробігтися, разом з мотоциклом, до певної швидкості, і коли двигун почне працювати, застрибнути на сидіння, або котитися під укіс, якщо дозволяла місцевість. Або ж вивісити передок на спеціальній проставки, і прокручувати вручну моторне колесо.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
Запуск мотора — найскладніший етап управління, так як в іншому ходові якості були прекрасні, завдяки передньому приводу з низько розташованим центром ваги. Максимальна швидкість до 140 км/год і хороша керованість прославили «Меголу» на гоночних трасах, де вона легко обходила багато спортивні мотоцикли тих часів, а от на міських вулицях, їздити на ній було важко, позначався неразмыкаемый привід.
Megola. Легендарный мотоцикл с мотором в переднем колесе мото
Виробництво було згорнуто у 1925 році, всього за 4 роки зібрали близько 2 тис. мотоциклів різних версій, серед яких особливо виділялася туристична, з м’якою ресорною підвіскою заднього і переднього коліс.
До наших днів уціліло пару десятків цих унікальних мотоциклів, що знаходяться в музеях і приватних колекціях.
Дякую