Бактерії жертвують собою, щоб захистити колонію від антибіотиків

0
57

Незважаючи на свої крихітні розміри, бактерії неймовірно хитрі. Щоб захистити себе і свою колонію від впливу антибіотиків, вони можуть перечекати небезпеку будучи в сплячці, або ж розвинути генетичну стійкість до препаратів.
Дослідники з каліфорнійського університету в Нортріджы виявили ще одну захисну стратегію небезпечних бактерій — деякі з них можуть взяти удар на себе і померти, щоб інша колонія залишилася неушкодженою.
Щоб довести це, дослідники взяли колонію кишкової палички і піддавали її атаці антимікробних пептидів під назвою LL37. Ці пептиди природним чином виробляються людською шкірою і органами для захисту від зовнішніх бактерій. Щоб побачити, як вони пересуваються між бактеріями, дослідники пофарбували їх у світиться зелений колір.
Вчені помітили, що в колонії виявилася невелика група бактерій, яка взяла на себе найбільший удар. Ця група, зрозуміло, швидко загинула, але дала іншим бактеріям можливість жити і розмножуватися. По суті, вона пожертвували собою заради блага всієї колонії.
Бактерии жертвуют собой, чтобы защитить колонию от антибиотиков наука
Щоб упевнитися в своїх висновках, вчені не стали обмежуватися фізичними дослідами. Вони розробили математичну модель з різною кількістю бактерій і дозою антимікробного засобу було виявлено, що при поглинанні молекул бактерії дійсно вмирають, а зростання решти хоч і сповільнюється, але продовжується.
За словами співавтора дослідження Саттара Тахер-Араги, нове відкриття стало причиною виникнення безлічі питань. Ретельно вивчивши поведінку бактерій, вчені сподіваються розробити більш дієві препарати, які передбачають всі стратегічні ходи хвороботворних мікробів.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here